0

یادنامه استاد محمود صور اسرافیل

روی جلد
پشت جلد

  • امتیاز
  • نام کتاب یادنامه استاد محمود صور اسرافیل
  • قیمت 300,000 ریال
  • شابک
    1. 978-964-511-938-4
  • تعداد صفحات 336
  • نوبت چاپ 1
  • سال انتشار 1397
  • شماره جلد / نوبت ویرایش 1 / 0

دانلود فهرست مطالب

 انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد در تکریم اصالت علم و اخلاق و ادای احترام قلبی به شادروان استاد محمود صوراسرافیل؛ شیفته نکته‌سنج و خردمند جامعه حقوقی بین‌المللی ایران و عضو معزز پیشین خود، یادنامه حاضر را منتشر می‌کند.

یادنامه استاد محمود صوراسرافیل، مجموعه‌ای از متن سخنرانی‌ها، مقالات، دل‌نوشته‌های اساتید و همکاران، دوستان و شاگردان ایشان است که در زمان حیات و سپس به یاد وی در جلسات مختلف بیان و یا به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه مزین به جزوه ماندگار «حقوق دیپلماتیک و کنسولی» استاد نیز می‌باشد.

انجمن این افتخار را داشت که در خرداد سال 1386 مراسمی در گرامیداشت استاد صوراسرافیل با شرکت جمع کثیری از اعضای مفخم جامعه علمی و دانشگاهی کشور را برگزار کند. پس از آن در چهلمین روز درگذشت ایشان در سال 1389 نیز جلسه یادبودی با شرکت اساتید و علاقمندان برپا داشت. از سال 1392 نیز بطور مستمر در سالیاد استاد سلسله نشست‌های علمی به نام وی تشکیل شده است. حاصل این جلسات که بخشی بیان ویژگی‌های علمی و اخلاقی وی و سهمی مطالب علمی در ارتباط با دانش و ذوق استاد بوده است، در این مجموعه فراهم شده. سخنان نغز اساتید همکار ایشان در مراسم یادبود خانواده ارجمند استاد در بهمن‌ماه 1389 نیز مکمل مجموعه مطالب جلسات می‌باشد.

همکاران و دانشجویان کلاس‌های درس «حقوق دیپلماتیک و کنسولی» استاد به میزان علاقمندی، دقت و وسواس علمی ایشان به محتوای آن که حاصل عمری پژوهش و آموزش در موضوع بود به خوبی آگاهی دارند. بخش مهمی از زندگی ایشان صرف نوشتن این جزوه و روزآمد کردن آن برای هر ترم درسی بود. نمونه‌ای از مقالات تألیف استاد در نشریه روابط بین‌الملل مرکز مطالعات عالی بین‌المللی نیز در دهه پنجاه، در این مجموعه قرار دارد. در کنار آنها، مقاله دکتر بهرام مستقیمی نیز که با عنایت به دیدگاه استاد در همایش سالانه انجمن در سال 1391 تهیه شده بود و در مجموعه مقالات همایش از قلم افتاد، و چاپ نشد،  نیز دفتری از مجموعه است. 

نظری ثبت نشده

دیدگاه شما